donderdag 22 oktober 2020

400 woningen erbij? Het kan in Landsmeer!

Zoals u misschien al heeft gelezen in onze nieuwe Groene Landsmeerder zijn er mogelijkheden voor woningbouw. Dat is geen gek idee, de behoefte aan woningen onder Landsmeerders is groot. En er zijn nog mogelijkheden in ons prachtige dorp.  De gemeenteraad ziet tot nu toe geen plek voor nieuwe woningen. Wij denken daar anders over. Kijk maar naar plekken in het sportpark, zoals het beachvolleybalveld, de Gortesloot (voor woonarken of waterwoningen) en het ijsbaanterrein. “Wij zien heel veel mogelijkheden op inbreilocaties. We denken dat daar tussen de 300 en 400 huizen gebouwd kunnen worden” zegt ons raadslid Nico van Baarsen in het Noordhollands Dagblad.

Wij gaan onze ideeën verwerken en bespreken.  Ook zullen wij hierbij de gemeentelijke gronden benoemen waarvoor een sociale grondprijs kan worden gerekend. Zo is er mogelijkheid voor sociale woningbouw. De woningen toegankelijk maken voor lage- en middeninkomens is belangrijk voor de doorstroming binnen het dorp. Dit kunnen we niet aan de markt overlaten, die heeft vaak alleen belangstelling voor projecten met overwegend dure koopwoningen.

Wilt u meer weten? Lees dan hier het stukje over woningbouw van Nico van Baarsen in de nieuwste Groene Landsmeerder, of hier het artikel in het Noordhollands Dagblad.