dinsdag 3 oktober 2017

Siefko Julius lijsttrekker D66 Oostzaan

De leden van D66 Oostzaan hebben op 2 oktober unaniem Siefko Julius (66) gekozen tot D66 lijsttrekker voor de raadsverkiezingen op 21 maart 2018.

Het bestuur van D66 Oostzaan is blij met Siefko Julius als lijsttrekker. “Siefko is een generalist met een bedrijfskundige achtergrond, hij heeft een ruime ervaring in politiek-bestuurlijke functies en is goed thuis in de Oostzaanse gemeenschap. Hij was D66 fractievoorzitter en is nu D66 wethouder. Siefko is energiek en resultaatgericht, hij kan een brugfunctie vervullen en voor duidelijkheid zorgen. In het geval D66 deelneemt aan een coalitie is Siefko Julius onze wethouder kandidaat”.

Siefko Julius: “Ik ben blij met de steun van de leden en de 12 prima kandidaten op de lijst. Daaruit blijkt dat D66 een aansprekende partij is in Oostzaan. In de komende jaren wil ik samen met de andere kandidaten de sociaal liberale koers van D66 voortzetten met aandacht voor stabiele bestuurlijke verhoudingen, een gedegen financieel beleid, goed onderwijs, ruimte voor cultuur, aandacht voor sociaal beleid, het tijdig betrekken van inwoners en inzet op duurzaamheid”.

Het bestuur van D66 Oostzaan en Siefko Julius zijn ingenomen dat zoveel goede, nieuwe en bekende mensen bereid zijn om op de kandidatenlijst te staan. “Daardoor laat D66 zien dat men kan zorgen voor continuïteit en kwaliteit in de Oostzaanse politiek”.

De komende weken stemmen de D66 leden over de volgorde op de lijst. Eind oktober wordt de definitieve lijst met de 12 kandidaten bekend gemaakt.