woensdag 8 januari 2014

Kandidaten D66 Oostzaan bekend

Op 19 maart zijn de verkiezingen voor een nieuwe gemeenteraad. D66 wil ook de komende vier jaar goede dingen realiseren voor Oostzaan. Daarvoor staat een team van ervaren D66 kandidaten klaar. Van alle leeftijden en met een grote betrokkenheid bij Oostzaan. Voor de motivatie van alle kandidaten kunt u klikken op de volgende link.

1. Lijsttrekker is Marco Olij. Wethouder in Oostzaan en daarvoor D66 raadslid. Leraar maatschappijleer, als vrijwilliger actief in het Oostzanerveld.
  2. Op nummer 2 staat Joke van der Blom.  D66 raadslid, daarvoor fractieassistent. Wijkcoördinator in Amsterdam.
  3. Nummer 3 is Siefko Julius. Was raadslid en lid Rekenkamer, is bestuurslid D66 Oostzaan/Landsmeer. Vervulde directie- en managementfuncties bij ziekenhuizen, TNO en Amnesty International. In Oostzaan actief in (bestuurs)functies bij kinderopvang, basisschool, sportclub, bibliotheek, nu bij KIOZK en Hospice De Schelp.
  4. Op 4 staat Chris Ypma. Strategisch adviseur en docent in de pensioensector. Fractieasistent D66.  RvT-lid kinderopvang/voorschool, RvC-lid bureau Hogeschool Utrecht, betrokken bij het primair onderwijs.
  5. Als 5e Peter de Vries. Commerciële functie bij een grote retailer. Fractieassistent D66.
  6. Zesde is Liesbeth Janssen. Controller nieuwbouw Zaans Medisch Centrum. Daarvoor directie- en controllerfuncties in gezondheidszorg, justitie. en bedrijfsleven Actief binnen KIOZK.
  7. Lijstduwer is Paul Klarenbeek. Was wethouder en D66 raadslid, is bestuurslid D66 Oostzaan/Landsmeer en fractieassistent. Werkte als hoofd sales promotie en projectbegeleider bij HEMA. Actief als bewindvoerder en bestuurder, voorzitter Wetenschapsfonds Dystonie en Club van 100 OSV.